Biztonságos gumicsere

Biztonságos gumicsere: így védekezünk a koronavírus ellen

Egyre súlyosabb a koronavírus-járvány hazánkban. A szigorításokkal összhangban mi, az Oláh Guminál is mindent megteszünk ügyfeleink biztonsága érdekében.

Most összeszedtük, hogy mire számíthat az, aki minket választ.

  • Az időpontfoglalás ezekben a hetekben egyébként is kulcsfontosságú, de most, a koronavírus idején a találkozások elkerülése végett egyenesen elengedhetetlen. Ne feledkezz meg róla!
  • Zárt térben nálunk is kötelező a maszkviselés!
  • Ügyfél autójába csak kivételes esetekben szállunk be, de csakis kizárólag védőfelszerelésben.
  • Az épületben több helyen kézfertőtlenítő állomást helyeztünk el. Ezeket használjuk bátran!
  • A vírusmentes levegőről egy ózongenerátor gondoskodik, ami kiöl minden élő organizmust, ami veszélyt jelenthet ránk.
  • A dolgozóinkat plexifallal védjük.
  • Minden reggel egy alapos fertőtlenítéssel és szellőztetéssel indítjuk a napot.

Bízunk benne, hogy a felsorolt óvintézkedések mellett bizalommal fordulsz hozzánk szezonális gumicsere vagy új gumiabroncs vásárlása kapcsán!

Téli gumicsere: Ezért ne hagyd az utolsó pillanatra

Bár a tartósan hideg időjárás már az ajtón kopogtat, sokan még mindig nyári gumival indulnak útnak. Így van ez évről-évre, majd amikor leesik az első hó, mindenki fejvesztve rohan a gumishoz. Szervizünk szerint érdemesebb előre gondolkodni, hisz egy kis prevencióval számos problémát megelőzhetünk.

Magyarországon nincs arra vonatkozó jogszabály, hogy mikor kell a téli abroncsot nyárira cserélni. Éppen ezért a legtöbben az utolsó pillanatra hagyják, és csak akkor keresik fel a gumist, ha az utak már veszélyesen csúszósak. Noha az időjárás eddig kegyes volt hozzánk, fontos, hogy a jövőben ne a megúszásra játszunk!

3 ok amiért megéri

  • A nyári abroncsnak közel sincs olyan kapaszkodóképessége, mint a télinek, így a csúszós utakon könnyen elveszthetjük az irányítást az autó felett.
  • Ha balesetmentesen szeretnénk közlekedni, akkor a nyári szettet csak tartósan 7 fok felett használjuk. Másképp a féktávolság méterekkel is megnőhet, ami nagyon veszélyes.
  • Emellett ne feledjük, hogy baleset, karambol esetén a biztosító csak akkor téríti meg a kárt, ha az autón évszaknak megfelelő gumi van. Különben hivatkozhat arra, hogy a jármű nem volt megfelelően felkészítve. Már csak ezért sem éri meg kockáztatni!

Hány szezonra elég egy téli gumi szett?

Ez a vezetés mennyiségétől és minőségétől is nagyban függ. A gyártók szerint hivatalosan öt évig lehet fent egy garnitúra abroncs, de egy felmérés szerint sokan azonban megvárják, amíg a gumik annyira elkopnak, hogy elérik a KRESZ szerinti minimális értéket. Ez a jogszabály szerint 1,6 mm, de a téli abroncsok esetén a szakemberek 4 mm alatt már cserét javasolnak.

Most, hogy már tudod a tutit, keresd fel az Oláh Gumit! Foglalj online időpontot!

Praktikus tippek a megfelelő abroncs kiválasztásához

A legtöbb autóvásárlást hosszú gondolkozás előzi meg. A leendő tulajdonosok megannyi szempontot igyekeznek figyelembe venni, hogy a lehető legjobb döntést hozzák meg – hiszen a kocsit nemcsak néhány évre vásároljuk meg. Éppen ezért a megfelelő abroncs kiválasztása is rendkívül fontos.

Hogy mégis miért?

Természetesen az autó akkor fog a legideálisabban működni, ha minden alkatrésze tökéletesen passzol. Ez alól a gumiabroncs sem kivétel, tehát mindenképp a megfelelő típusú és méretű kiegészítőre van szükség. Ennek köszönhetően tökéletesen fog működni a kocsi, és kevésbé lesz balesetveszélyes az utazás.

De milyen szempontok alapján válasszunk?

A tudatos vásárlók egészen biztosan felteszik a kérdést, hogy milyen tényezőket érdemes figyelembe venni a választáskor. Íme most két praktikus tanács amit érdemes megfogadni.

Körülmények

Az egyik legfontosabb szempont, hogy mit várunk el az abroncstól. Ha lényegében átlagos körülmények között akarjuk használni az autót (normál útviszonyok és sebesség), akkor nincs nagy különbség az egyes típusok között. Azonban ha nagyobb teljesítményt várunk el (pl. rendszeres autópálya használat), vagy nehezebb útviszonyok között használjuk (pl. havas útvonal), akkor mindenképp érdemes a prémium kategóriás abroncs mellett dönteni.

Az autó

A másik fontos tényező természetesen maga az autó. Mindenképpen olyan gumiabroncsot válasszunk, ami legalább annyit tud, mint maga a kocsi. Persze érdemes a minél jobb minőség mellett dönteni, így garantáltan jól fogunk járni. A prémium kategóriás abroncsok ugyanis kevésbé kopnak és jóval gazdaságosabbak is.

Hogyan csináljuk jól? – Kerékcsere házilag 2.

Bizonyos esetekben kénytelenek mi magunk gondoskodni a kerékcseréről. Éppen ezért érdemes tudni, hogy hogyan kell jól elvégezni ezt a munkát. Előző írásunkból kiderült, hogy milyen nélkülözhetetlen eszközökre van szükség a cseréhez.

Most pedig lássuk a kerékcsere folyamatát!

Előkészületek

Mindenek előtt ellenőrizzük a felszerelendő kerék állapotát. Ha bármilyen rendellenességet vélünk felfedezni, mindenképp kérjünk segítséget egy szakembertől.

Ha megbizonyosodtunk róla, hogy az új kerék felszerelhető, álljunk az autóval vízszintes felületre. Húzzuk be a kéziféket és tegyük egyes vagy hátrameneti sebességbe a kocsit.

Amint minden előkészületi teendő elláttunk, kezdődhet maga a kerékcsere. Természetesen kellő körültekintéssel végezzük a munkát, így megelőzve a balesetet.

  1. Az emelés helyével átlósan ékeljük ki a kereket, lehetőség szerint mind a két oldalról.

  2. Külön-külön kerekenként emeljük fel az autót (a megfelelő szerszám segítségével), és amennyiben van emelőbak, azt helyezzük a futómű alá. Ha az autó stabilan áll, folytathatjuk a folyamatot.

  3. Csavarjuk ki a kerékcsavarokat és szedjük le a kereket.

  4. Helyezzük fel az új abroncsot és kézzel kapassuk rá a csavarokat.

  5. Kerékkulccsal átlósan haladva csavarjuk be teljesen és húzzuk meg, amennyire csak lehetséges.

  6. Vegyük ki az emelőbakot és eresszük le az autót.

  7. Állítsuk be a keréknyomást, és ellenőrizzük az abroncsok állapotát.

  8. Gondoskodjunk a leszerelt gumik szakszerű tárolásáról.

Hogyan csináljuk jól? – Kerékcsere házilag 1.

A szezonális kerékcserét alapvetően praktikusabb szakemberre bízni, aki garantáltan jó munkát végez. Azonban előfordul, hogy bizonyos esetekben (például defekt) kénytelenek vagyunk mi magunk megoldani a cserét. De mégis hogyan kell ezt jól csinálni?

A nélkülözhetetlen felszerelés

  1. Talaj

A biztonságos kerékcseréhez természetesen nélkülözhetetlenek bizonyos „hozzávalók”. Először is az autót mindenképp szilár burkolatú (lehetőleg aszfaltozott vagy betonozott) vízszintes területre kell állítani. Ezen a területen a kocsi biztonságosan megemelhető, és nem kell aggódni a stabilitása miatt.

  1. Emelő

Az autókhoz általában gyárilag adnak emelőt. Azonban ezek csak végszükség esetére valók, ezért a legtöbb esetben nem túl biztonságosak. Éppen ezért célszerű beszerezni egy jobb állapotú eszközt, amely teljes mértékben megbízható.

  1. Kitámasztás

A kerékcsere során szintén nélkülözhetetlen kellék a kitámasztó ék. Természetesen nem jellemző, hogy minden autóban van ilyen kiegészítő, de aggodalomra semmi ok, mert az éket remekül helyettesíthetjük egy kővel vagy téglával is. Ennek lényege ugyanis, hogy megakadályozza az autó elgurulását, és erre a célra tökéletesen megfelel az adott helyen talált kiegészítő is.

  1. Egyéb

A kerékcseréhez mindezeken felül szükség van kerékkulcsra, egy nagyobb csavarhúzóra vagy a dísztárcsa leszereléséhez használatos speciális eszközre. Ezeket általában az autó alapvető szerszámkészlete tartalmazza, tehát nem kell külön gondoskodni a meglétükről.

De hogyan kezdjünk neki a kerékcserének? Következő cikkünkből megtudhatja!

Hogyan csináljuk jól? – A gumiabroncs tárolásáról

A szezonváltás miatt időről időre le kell cserélni az abroncsgarnitúrát az autókon. Ilyenkor pedig rendszeresen felmerül a kikerülhetetlen kérdés: „mi legyen a sorsa a használaton kívülieknek?”.

Nézzük most mit érdemes erről tudni.

A leszerelt kerekek tárolását illetően alapvetően két megoldás közül választhatunk. Egyrészt vannak olyan szerelőműhelyek, ahol a szolgáltatás részeként vállalják a szakszerű megőrzést a következő szezonig. Másrészt választható az otthoni tárolás is, azonban ez esetben érdemes megfogadni néhány praktikus tanácsot.

  • Minden esetben száraz és napfénytől védett helyre pakoljuk el a nem használt abroncsokat.

  • A kerekeket ne a futófelületre állítva tegyük el, hanem elfektetve pakoljuk egymásra.

  • Célszerű alaposan lemosni a leszerelt abroncsokat, megtisztítani a felnit és a futófelületet. Mindazoknak, akik nagyon szívükön viselik az abroncsok sorsát, érdemes speciális ápolószert is bevetni, hogy így még jobb minőségben kerülhessenek majd fel újra az autóra.

  • A felnivel együtt történő váltás esetében legyenek felfújva a kerekek, legalább az előírt nyomásra, vagy még annál magasabbra.

  • Mindazok számára, akik szeretnék „kényeztetni” a gumiabroncsokat, érdemes egyéb lehetőségeket is kihasználni. A méretre gyártott tárolózsákok, illetve a tartóállvány használata még kényelmesebbé teheti a gumik „pihenését”.

A nem használt abroncsok elhelyezése tehát nem túl bonyolult. Azonban ezt a néhány aranyszabályt érdemes betartani, hogy a következő időszakban is jól teljesítsenek a gumik.